اکنون حدود 5 ماه از سال 2018 را پشت سر گذاشته ایم و بهترین زمان برای اطلاع از آمار بازاریابی ویدئویی برای دستیابی به دیدگاه تجاری بهتر است. اطلاع از این آمارها کمک می کند استراتژی تبلیغات ویدئویی خود را به روشی سیستماتیک برنامه ریزی کنیم. لیستی که در زیر ارائه شده است حاصل تحقیقات گسترده ی اینترنتی ست که اهمیت نقش بازاریابی ویدئویی در دنیای اینترنتی امروز را به خوبی نشان میدهد

 

هم اکنون می دانید که ویدئو مارکتینگ به عنوان یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال تبلیغات و بازاریابی به منظور آگاهی مخاطب موردنظر از برند شما بوجود آمده است. ویدئو تبدیل به ابزار تبلیغاتی ایده آل و مهمی برای ارتباط با مشتری در تمام سطوح تجارت شده است.

جدا از تمامی این اطلاعات، شاید کنجکاو باشید بدانید که آیا ویدئومارکتینگ ارزش سرمایه گذاری دارد یا خیر؟ اما به محض آگاهی از مزایای آمار بازاریابی ویدئویی نیاز به استفاده از ویدئو برای جذب مشتری را درک خواهید کرد.

هاب اسپات(Hubspot)  در بیانیه ی تحقیقاتی که در مورد تبلیغات ویدئویی انجام داد اعلام کرده است که سال 2018 سال بزرگ دیگری برای فروشندگان و مشتریان است. این آمارها براساس گزارشی از تحقیقی از 570 شرکت کننده به دست امده است که در دسامبر سال 2017 منتشر شد. شرکت کنندگان ترکیبی از متخصصین فروش و مشتریان اینترنتی بودند. با اینهمه، پیش از بررسی لیست آمار ویدئوی آنلاین، اجازه دهید نگاهی به روند تبلیغات ویدئویی اخیر بیندازیم.

 

بازاریابی ویدئویی در سال 2018
بازاریابی ویدئویی

با اینکه رایج ترین نوع بازاریابی ویدئویی، ویدئو توضیح دهنده است ( ویدئویی کوتاه که توضیحاتی در رابطه با محصولات و خدمات شما ارائه می دهد) با این حال، انواع مختلفی از ویدئوها بوجود آمده است. تعدادی از آنها عبارتند از :

ویلاگ یا ویدئو بلاگ، ویدئو معرفی، مصاحبه های ویدئویی، ویدئوهای آموزشی، تبلیغات ویدئویی، ویدئو از محصولات، گواهی نامه های ویدئو.

تمام انواع ویدئوها از اهمیت خاصی برخوردارند و به فروشنده امکان می دهد بازاریابی و تبلیغات خود را با روشی جذاب ، به انجام برساند.

 

نگاهی به  آمارهای ویدئو تبلیغاتی

1- استفاده از ویدئو رو به افزایش است:

روزانه بر تعداد شرکت هایی که از این استراتژی استفاده می کنند افزوده می شود.

      – 81 درصد مشاغل از ویدئو به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده می کنند (این عدد مربوط به سال 2017 می باشد)

      – 65 درصد مشاغلی که در حال حاضر از تبلیغات ویدئویی استفاده نمی کنند، تصمیم به استفاده از این استراتژی در سال2018 دارند.

 

2- مشتریان ترجیح می دهند از طریق ویدئو در مورد محصول یا خدماتی اطلاعات کسب کنند.

طبق گزارشات به دست آمده، مشتریان علاقه مند به تماشای محتوای ویدئویی، سرویس جریان آنلاین فراتر از آن می باشند. طبق بررسی انجام شده در یک روز معمولی، شرکت کنندگان یک ساعت و نیم به تماشای ویدئو می پردازند. درضمن، طبق گزارشی 15 درصد آنها در یک روز به طور میانگین 3 ساعت صرف تماشای ویدئو می کنند.

 بررسی های انجام شده از مشتریان حاکی از آن است که:

    – 95درصد افراد درسال 2017 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک برند به تماشای ویدئو توضیح دهنده پرداخته اند.

    – 81 درصد افراد با دیدن ویدئو مربوط به یک برند تصمیم به خرید محصول یا استفاده از خدمات آن گرفته اند.

    – 85 دصد از افراد مایل به دیدن ویدئو بیشتر از یک برند در سال 2018 می باشند.

 

3- فروشندگان از ویدئو استفاده می کنند، چرا که این روش بهترین ابزار برای توسعه ی عملکرد شغل می شود.

اغلب  ویدئو به عنوان ابزاری شناخته شده است که با استفاده از آن می توان بخش های مختلف خدمات و محصولات را نمایش داد:

– طبق اظهارات 97درصد فروشندگان استفاده از ویدئو به افزایش شناخت مشتری از محصول یا خدمات آنها کمک کرده است.

– 76 درصد فروشندگان اعلام کردند که استفاده از ویدئو به افزایش حجم فروش کمک کرده است.

– طبق بیانات 80 درصد آنها استفاده از ویدئو باعث افزایش مدت زمان بازدید از سایت آنها شده است.

– به گفته ی76 درصد آنها استفاده از ویدئو سبب بهبود تجارت شده است.

– 51 درصد متخصصان تبلیغات در سراسر جهان تبلیغات ویدئویی را بهترین روش بازگشت سرمایه می دانند.

 

 

4- به اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی در سال 2018

پایگاه های اجتماعی شاهد افزایش باور نکردنی به اشتراک گذاری ویدئو می باشند. پایگاه هایی مانند فیس بوک، یوتیوب، لینکدین (LinkedIn) و غیره، شاهد افزایش تخصیص ویدئوهای تعاملی خواهند بود. حال آنکه طبق گزارشات و بررسی های انجام شده، پیش بینی شده است در سال جاری با کمال تعجب LinkedIn یک انقلاب ویدئوی را تجربه خواهد کرد. گزارشات حاکی از آن است که 38 درصدفروشندگان ویدئوهای خود را در  LinkedIn به اشتراک گذاشته و هم اکنون 55درصد صاحبان مشاغل اعلام کرده اند اخیرأ در سال 2018به اشتراک گذاری ویدئوهای خود در این شبکه ی اجتماعی تخصصی را ادامه داده یا آغاز می کنند.

متأسفانه، به اشتراک گذاری در اسنپ چتSnapchat  پیچیده است. با اینکه این پایگاه اجتماعی بهترین کانال به اشتراک گذاری در سال های اخیر شناخته شده بود، با نتایج اشتباهی مواجه شد. با این حساب، در سال جدید اسنپ چت Snapchat دارای موقعیت خوبی نخواهد بود.

 

اجازه دهید به طور واضح نگاهی سریع به آمار ویدئو تبلیغاتی شبکه های اجتماعی بیندازیم:

– بر اساس آمار به دست آمده از Responsive Bound Marketing، ویدئوهای اجتماعی 1200درصد بیشتر از متن و عکس به اشتراک گذاشته می شود.

– یوتیوب دارای بیش از یک میلیارد کاربر است.

– طبق گزارشات گوگل دو سوم افراد حین تماشای تلویزیون در خانه، یوتیوب را تماشا می کنند.

– طبق متنی که در بلومبرگ Bloomberg چاپ شد، 82 درصد کاربران توییتر از مشتریان محتوای ویدئویی هستند.

 

– ThinkWithGoogle  آمار جالبی ارائه داده است:

     الف- طی هزار سال، افراد 18 تا 49 ساله در ماه یوتیوب تماشا می کنند.

     ب- طی گفته های  رسانه ها، بیش از 200 میلیون برنامه ها در Periscope ساخته شده اند.

– طبق بررسی انجام شده توسط tubularinsights در ژوئن 2017، تماشای ویدئوهای محصولات برند، 258 درصد در فیس بوک و 99 درصد در یوتیوب افزایش داشته است.

آمار ویژه ی تبلیغات ویدئویی در سال 2018 نشان می دهد 90 درصد مطالبی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود به شکل ویدئو بوده است.

 

5- پخش ویدئو روی موبایل : روند اخیر تبلیغات ویدئویی

مانند سال گذشته، سال 2018 نیز سال بزرگی برای ویدئوهای قابل پخش روی موبایل است. این دستگاه دستی (قابل حمل) نقش فراوانی بر تأثیر جلب توجه مشتریان هزاره دارد. امروزه تماشای ویدئو بر روی موبایل یکی از بیشترین فعالیت های مورد توجه افراد به شمار می رود. درنتیجه، پیش بینی می شودویدئوهای آنلاین دارای تأثیر بالقوه ای بر تبلیغات برند خواهند داشت.

تعدادی از آمارهایی در مورد تبلیغات ویدئویی که باعث افزایش به اشتراک گذاری ویدئو در موبایل می شود و باید بدانید در ادامه آمده است:

– 90درصد کاربران جهانی از طریق موبایل آنلاین می شوند.

– طبق گزارشات Virtuetes، 92 درصد بینندگان ویدئوها در موبایل آنها را با دیگران به اشتراک می گذارند.

– یک سوم جمعیت دنیا (5/2 میلیارد نفر) از طریق موبایل به خدمات شبکه های اجتماعی دسترسی دارند.

– 48درصد ایمیل ها از طریق موبایل های هوشمند باز می شوند. بنابراین طبق گفته ی Movable  ویدئوها باید با موبایل سازگار باشند.

 

6- روند تبلیغات ویدئویی و بهبود موتور جستجوگر

تبلیغات ویدئویی تأثیر بسزایی بر بهبود موتور جستجوگر سایت دارد. در ادامه به آماری در رابطه با تبلیغات ویدئویی اشاره شده است که در ترفیع رده ی موتور جستجوگر به شما کمک می کند.

Video Brewery و Eye View آمار تبلیغات ویدئویی تجاری- تجاری جالبی منتشرکرده اند:

– طبق گزارشات Eye View تبلیغات ویدئویی، از جمله در صفحه ی landing، می تواند باعث افزایش 80 درصدی تغییر شود.

– بر اساس تحقیقات Video Brewery، 12درصد مشتریان محصولات خاصی را تهیه می کنند که در تبلیغات ویدئویی آمده است.

– طبق گفته های Video Brewery، 22درصد افراد از سایت هایی با نام تبلیغات ویدئویی بازدید می کنند.

– KPCB اعلام کرده 74 درصد ترافیک اینترنتی در سال 2017 محتوای ویدئویی داشته است.

– طبق گفته های منبع موثق دیگری به نام MarketingSherpa، ویدئو تعداد بازدیدکنندگان در ماه را 2 تا 3 برابر افزایش داده و زمانی که افراد صرف بازدید ازسایت می کنند دو برابر شده و ترافیک موتور جستجو گر را تا 157 درصد افزایش می دهد.

 

7- ویدئو نقش مهمی در تبلیغات محصول دارد.

استفاده از ویدئو همچنین تأثیر فراوانی بر تبلیغات محصول دارد. از زمانی که برای معرفی محصول از تبلیغات ویدئویی استفاده شده، بسیاری از خرده فروشان از مزایای استفاده از این روش سود بردند.

اکنون دیگر تمام شرکت ها متوجه اهمیت پذیرش استفاده از استراتژی تبلیغات ویدئویی در پیشی گرفتن از رقبا شده اند. بنابراین فروشندگان با استفاده از این محتوای متقاعد کننده و جذاب به خلق تجربیات چشمگیر مشتری ادامه می دهند.

در ادامه به آماری از مزایای ملموسی اشاره می شود که سود استفاده از ویدئو محصولات برای تبلیغات را آشکار می سازد:

– 12درصد مشتریان ویدئوهای موجود درصفحه ی محصولات را تماشا می کنند، و ممکن است برای محتوای بیشتر سایت را مرور کنند.

طبق تحقیقات انجام شده توسط ThinkWithGoogle، تقریبأ 50 درصد کاربران اینترنت، پیش از مراجعه به فروشگاه، در اینترنت به جستجوی فیلم مربوط به محصول یا خدمات می پردازند.

– طبق گزارشات منتشر شده توسط DMB Adope، احتمال تهیه ی محصول توسط خریدارن اینترنتی که شاهد ویدئوی تبلیغاتی بوده اند نسبت به سایرین 1.81 برابر بیشتر است.

– Animoto اعلام کرده 4x مشتریان به جای خواندن مطلب در مورد محصول مایل به تماشای ویدئوی معرفی آن محصول می باشند.

– طبق بیانات 52 درصد مشتریان پروژه ی Internet Retailer (خرده فروشان اینترنتی) از تماشای ویدئوی محصول به آنها حس رضایت و اطمینان خرید دست می دهد.

– ComScore  و Nielsen آمار جالبی را منتشر کرده اند. مردان بالغ و بزرگسال نسبت به زنان 40 درصد زمان بیشتری صرف تماشای ویدئو در اینترنت می کنند.

 

آمارهای جالب توجه تبلیغات ویدئویی تجاری- تجاری که باید از آنها آگاه باشید:

WordStream حقایق جالب زیادی برای انتشار دارد. چرا یک نفر باید از تبلیغات ویدئویی استفاده کند؟

در سال 2017 مشخص شد 69درصد ترافیک اینترنتی کاربران در دنیا مربوط به ویدئوی اینترنتی است. تحقیقات نشان داده است که تماشاچیان 95درصد پیام را با تماشای ویدئو دریافت می کنند، درحالیکه افرادی که تنها متن می خوانند تنها 10درصد از پیام را دریافت می کنند. پیش بینی شده در سال 2019، 80 درصد ترافیک اینترنتی کاربران مربوط به تماشای ویدئو خواهد بود. یک کاربر به طور متوسط 80 درصد زمان خود را صرف بازدید از سایتی می کنند که دارای فیلم و کلیپ است.

 

 

2018 و پس از آن، روند تبلیغات ویدئویی

پس از گردآوری آمارهای تبلیغات ویدئویی در سال 2018، می توان گفت استفاده از ویدئو ادامه خواهد داشت و درطول زمان، نه تنها امسال، بلکه در سال های آتی نیز توسعه خواهد یافت.

از آنجایی که این روش یکی از رایج ترین روش های موجود در ارائه ی اطلاعات در مورد یک برند است، استفاده از ویدئو افزایش خواهد یافت. شرکت ها به سرعت به مخاطب مورد نظر دست خواهند یافت و رابطه ای طولانی مدت با آنها ایجاد خواهد کرد. روند تبلیغات ویدئویی اخیرأ اهداف تجاری تبلیغات را حفظ می کند.

– Cisco آمار مورد توجهی ارائه داده است. گزارش شده در سال 2020 در هرثانیه یک میلیون دقیقه ویدئو در اینترنت منتشر خواهد شد. و همچنین  پیش بینی شده از آن سال 82 درصد ترافیک اینترنتی کاربران مربوط به ویدئو است.

– جدیدترین روند مربوط به استفاده از ویدئوهای زنده خواهند بود. نگاهی به آمارها بیندازید:

الف- افراد 3x زمان بیشتری صرف تماشای ویدئو می کنند.

ب- ویدئوهای زنده دارای نرخ تعامل بسیار بالایی می باشند.

– روند دیگری که امسال رو به افزایش است استفاده از ویدئوی واقعیت مجازی می باشد. آمارها حاکی از آن است که:

الف- تعداد کابران فعال حقیقت مجازی در سال 2018 به 171 میلیون در دنیا می رسد.

ب- حقیقت مجازی به همراه واقعیت افزوده برای کابران تجربه ای  غنی و تعاملی ایجاد می کند.

– استفاده از طراحی ویدئو امسال و در سالهای آتی رو به افزایش است. پروژکتورهای دو بعدی وسه بعدی در بازار پر می شوند.

 

 

پیش بینی متخصصین چیست؟

زمانی که تصمیم به استفاده از استراتژی بازاریابی ویدئویی (ویدئومارکتینگ) می گیرید، هراس از پذیرش آن امری کاملأ طبیعی است. شاید در مورد این مسئله مطمئن نباشید. بنابراین به منظور ارائه ی تصویری شفاف تر و تصدیق اهمیت رو به رشد تبلیغات ویدئویی، نظرات متخصصین را نیز گردآوری کرده ایم. آنها را به دقت مطالعه کرده و از راهنمایی های آنها برای آینده ی اقتصادی خود استفاده کنید.

مایکل استلزنر (Michael Stelzner): بنیانگذار مدرس امور اجتماعی

استفاده از ویدئو به شدت افزایش یافته است و به رشد باور نکردنی خود در سال 2018 ادامه خواهد داد. ویدئو نقش مهمی در تبلیغات رسانه ی اجتماعی در سال 2018 خواهد داشت. داستان های ویدئویی کوتاه تبدیل به روشی مهم برای تجارت در راستای تلطیف برند خواهد داشت. ویدئوی زنده به تجارت در توسعه ی جوامع شرکت کننده کمک خواهد کرد. تبلیغات ویدئویی نیز غالب خواهد شد.

بن اچ رم (Ben H. Rome)- برنده ی چند جایزه ی تبلیغاتی و نویسنده ی بازی

استفاده از ویدئو بعنوان رسانه ی اصلی برای محتوا به رشد خود ادامه می دهد. با تمرکز بر کیفیت داستان سرایی و پیام کوتاه، پیام رسانی مستقیم، تبلیغات ویدئویی کانال های رسانه های اجتماعی را وادار به انطباق بیشتر با UX و IX آنها خواهد کرد تا تعادل درستی برای ویدئوی پیشنهادی و پیام رسانی ارتقا یافته بیابید. استفاده از ویدئو، با پتانسیل کنترل آسان مخاطب با سرو صدا چند کاناله_ یا افزایش مخاطب با محتوای سفارشی آماده، روی لبه ی تیغ است.

دام ولز (Dom Wells): مالک Humanproofdesigns

در حال حاضر استفاده از ویدئو نقش مهمی در استراتژی تبلیغاتی ما بازی می کند. ما فهمیدیم که استفاده از ویدئوی مناسب مخارج زیادی را جبران می کند. واضح است که مخاطبین ما به ویدئو عکس العمل مناسبی نشان می دهند. با این حال می دانیم که ویدئوی نامناسب به تبلیغات ما آسیب می رساند.

 

نکته ی اصلی

آمارهای بالا نشان می دهد که استراتژی های بازاریابی ویدئویی در آینده بهتر خواهد شد و با مخاطبین ارتباط بهتری برقرار خواهد کرد. سال 2018 سال بازاریابی ویدئویی خواهد بود و نیازی به گفتن نیست که این استراتژی با سرعت بیشتری به رشد خود ادامه خواهد داد. آمار بالا نمونه ی کوچکی از اعداد و ارقامی بود که از منابع مختلف اینترنتی جمع آوری شده است.

پیش از استفاده از ویدئو در طرح تبلیغاتی خود، برای کسب اطلاعات دقیق تر می توانید به سایت های مربوطه مراجعه کنید. با وجود تعداد بالای آمارها، تحقیقات و گزارشات، آنچه در فروشگاه در اختیار داریم این است که تبلیغات ویدئویی به عنوان روشی اثبات شده و موفق در طرح تبلیغات اینترنتی ظاهر شده است.

 

منبع : animatedvideo

معادل انگلیسی کلمات کلیدی :

 b2b video marketing statistics, benefits of video marketing statistics, online video statistics, product videos for marketing, video marketing predictions, video marketing statistics, Video marketing statistics 2018, Video Marketing Strategy, Video Marketing Trends