طراحی خدمات چیست 5
طراحی خدمات Service design طراحی خدمات یا دیزاین خدمات (Service Design) حوزه ای میان رشته ای است که با اهمیت یافتن خدمات در مقابل بخش های صنعت و کشاورزی در عصری که پساصنعتی خوانده می شود شکل گرفته و هر…
طراحی خدمات چیست 6
طراحی خدمات از ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد طراحی خدمات (به انگلیسی: Service Design)، به برنامهریزی و سازماندهی افراد، زیرساختها، ارتباطات و اجزای موجود در خدمات، به منظور ارتقاء سطح کیفی و همچنین بهبود نحوۀ تعامل خدمات با دریافتکنندگان آن گفته میشود. هدف متدولوژیهای مختلف طراحی خدمات، دایر کردن بهترین…
طراحی خدمات چیست 11
طراحی خدمات چیست؟ طراحی خدمات در بین طراحان خدمات و متخصصانی که سالهای به طراحی خدمات مشغول هستند، دارای تعاریف گوناگونی است. گروهی از متخصصان طراحی خدمات آن را یک رویکرد میدانند که مکمل سایر رویکردهای مدیریتی و توسعهای مانند تدوین…
طراحی خدمات چیست 10
طراحی خدمات چیست؟ طراحی خدمات فرآیندی است که طراحان طی میکنند تا راهحلها و تجربههای بهینهای برای کاربران و خدمترسانها(کسب و کارها) خلق کنند. طراحان خدمت را به اجزای تشکیلدهندهاش تقسیم میکنند و برای بهینه کردن هر بخش از مسیر…
طراحی خدمات چیست 8
راحی خدمات رویکردی بین رشته ای است که متدها و ابزار های متفاوتی را از رشته های مختلف با هم ترکیب می کند. طراحی خدمات رویکردی در حال تحول است و آنچه که کاملاً واضح است این است که هنوز…
طراحی خدمات چیست؟
طراحی خدمات چیست؟ طراحی خدمات یا سرویس دیزاین (Service Design) به مجموعه فعالیتهایی که برای برنامه ریزی و سازماندهی منابع انسانی، ارتباطات، زیرساخت و همچنین بخشهای تشکیل دهنده یک “خدمت” انجام می شود تا آن خدمت با کیفیت بالاتر و…
غواصی در ذهن مشتری با طراحی و تدوین نقشه همدلی
نمیتونی بین ایده های طراحی محصولت و پیچیدگی رضایت مشتری ارتباط برقرار کنی ؟ این مطلب رو از دست نده ! در پاسخ به این دغدغه و در راستای سلسله مطالب مدیریت تجربه مشتری (CEM) به معرفی نقشه همدلی خواهیم…
از نقاط تماس مشتری تا نقشه سفر: جهان را مانند مشتریان ببینید
برای به حداکثر رساندن رضایت مشتری، شرکتها مدتهاست که بر نقاط تماس مشتری تاکید کردهاند و نقاط تماس مشتری تعاملات بین یک شرکت و مشتریان آن است. اجازه دهید این موضوع را با یک مثال ادامه دهیم: جنی هر روز صبح، ساعت…
نقاط درد مشتری در فرآیند بازاریابی
پنجمین عنصر مهم در فرآیند بازاریابی تشخیص و ارائه راهکار برای نقاط درد مخاطبان هدف (Customers’ Pain Points) هست. نقاط درد یعنی موضوعاتی که مخاطبان شما رو آزار میده یا اونها رو نسبت به خرید محصولاتتون نگران میکنه… مثلا همه دوست دارن…
نقطه درد مشتری (Customer Pain Point)
وقتی نوبت به نقاط درد میرسد، باید از خود بپرسید : چقدر حاضر هستم برای رفع این درد هزینه کنم؟ تاریخچه کسب و کار پر است از داستانهای شرکتهائی که نقاط درد مشتری را کشف و حل میکنند تا رقبای…
درک نقاط درد مشتری Customer Pain Points ( CPP )
اصل مهم یافتن و حل نقاط درد مشتری راهی عالی برای جدا شدن از رقابت و نشان دادن اهمیت دادن به مشتریان است. وقتی نوبت به نقاط درد میرسد، ۳ قسمت برای تمرکز وجود دارد. ● یافتن نقطه درد مشتری…
نقاط درد مشتری چیست و چگونه میتوانیم آنها را رفع کنیم؟
وقتی نوبت به نقاط درد میرسد، باید از خود بپرسید : چقدر حاضر هستم برای رفع این درد هزینه کنم؟ تاریخچه کسب و کار پر است از داستانهای شرکتهائی که نقاط درد مشتری را کشف و حل میکنند تا رقبای…