سه لايه فعال مغز
در دو دهه ی اخیر دانشمندان به اکتشافات جدیدی در مورد مغز انسان دست یافته اند. برخی از این یافته ها به ما در آگاهی از نحوه ی تصمیم گیری مشتریان ، كه بصورت مكانيزمي در ضمیر ناخوداگاه آنها انجام ميپذيرد ،کمک می کنند که اين امکان شناخت ، با روش های تحقیقاتی تبلیغات سنتی ممکن نیست. لذا در صورت درك صحيح اين مكانيزم و بهره گيري از نورومارکتینگ می توانید فروش و نتایج تبلیغات خود را تا حد زيادي بهبهود بخشيد
مغز انسان چگونه تصمیم می گیرد؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید نگاهی به ساختار فیزیولوژیکی مغز داشته باشيم.
علاوه بر مغز چپ و راست، مغز از سه لایه تشکیل شده است که به صورت ارگان هایی جداگانه عمل کرده و دارای ساختار سلولی و عملکرد متفاوتی می باشند.
زمانيكه متوجه ميشويم فرآیند تصمیم گیری در مغز قدیمی اتفاق می افتد، قوانين ارتباط سازي متفاوتي را براي تاثيرگذاري بيشتر تبليغات و موفقيت استراتژي هاي فروش استفاده ميكنيم
بررسی های انجام شده در علم نورو (عصب شناسي) نشان می دهد هرچند بخش های مختلف مغز با یکدیگر در ارتباط اند اما عملکرد مخصوصی دارند:
مغز جدید
این مغز وظیفه ی تفکر را برعهده دارد. اطلاعات منطقی را تحلیل کرده ونتیجه را به دو مغز دیگر منتقل می کند
مغز میانی
این مغز مرکز احساسات می باشد. احساسات را تحلیل کرده و یافته های خود را با دو مغز دیگر درمیان می گذارد.
مغز قدیمی
فرآیند تصمیم گیری در این مغز اتفاق می افتد. این بخش اطلاعات ورودی از دو مغز دیگر را دریافت کرده و فرآیند تصمیم گیری نهایی را کنترل می کند
لحظه ی شروع
مسیر تکامل مغز انسان شامل چند مرحله است. در ابتدا ساقه ی مغز و مخچه وجود داشته است که لای های داخلی و اصلی را تشکیل می دهند. ساقه ی مغز مرکز فعالیت هایی مانند تولید مثل، حفاظت از خود، گردش خون، تنفس، خواب و انقباض ماهیچه ها در واکنش به محرک خارجی می باشد.
در نهایت...
ساقه ی مغز در قسمت بالایی ستون فقرات و انتهای جمجمه قرار دارد. این لایه مغز قدیمی (خزنده ای) نام دارد. دلیل این نام گذاری این است که تمام مهره داران، از خزندگان تا پستانداران، دارای این مغز می باشند. این ساختار مغزی است که در نهایت وظیفه ی کنترل اعمال و تصمیم گیری را بر عهده دارد