نورومارکتینگ چیست و چرا درموفقیت کسب و کارها بسیار تاثیرگذار است ؟
تركيب علوم روانشناسي و عصب شناسي با ماركتينگ ، علمي ميان رشته اي تحت عنوان نوروماركتينگ را ايجاد كرده است ، كه به مدیران كمك ميكند درك صحيح تر و عميق تري نسبت به مشتريان و عوامل اثرگذار در تصميم خريد انها ، به دست آورند. بازاریابی عصبی یا نورومارکتینگ (NeuroMarketing)، به صاحبان کسب و کارها ، مدیران فروش و بازاریابی كمك ميكند به تمايلات دروني و ناخوداگاه مشتريان دست يابند و بر این اساس مسیر تبلیغات و ارائه خدمات و محصولات خود را بر مبنای پاسخ به نیازهای مشتریان ترسیم نمایند.
هوشمندانه و علمی قلاب بیاندازید
طبق شواهد علمی ثابت شده است که عملا خود مصرف کنندگان و کاربران نیز نمیدانند واقعا چه میخواهند ؟! روشهای سنتی مانند نظر سنجی و مصاحبه و ... نیز در این حالت نمیتوانند کمک چندانی کنند ، زیرا قادر به شناسایی مسیر تصمیم گیری و تمایلات ناخواداگاه فرد که عامل اصلی تصمیم گیری افراد میباشد ، نیستند . علت اصلی این ناتوانی این است که پایه این روشها بر اساس گزارشاتی است که از آنچه توسط مصرف کنندگان بیان شده است حاصل میشود وپیش تر ذکر کردیم آنچه مشتریان و مصرف کنندگان بیان میکنند منطبق با فرآیند ذهنی و تصمیم گیری شان نیست ، هرچند خودشان نیز عموما از این امر مطلع نیستند .
ثایت شده است که پیام شما هیچگاه اثربخش نخواهد بود مگر اینکه قبل از آن بتواند صحیح و اصولی نیاز مشتری خود را شناخته باشید
بصورت علمی متقاعد کنید
دلایل اول ، دوم و سوم که مشتریان را مجاب میکند به جای رقیب ، از شما خرید کنند چه مواردی هستند؟ شما مدعی ارائه چه چیزهایی هستید ؟
شعاری یکپارچه از ادعاهای خود ایجاد کنید
گاهی اوقات برند و شعار شما خیلی سریع به مشتریانتان کمک میکند تا بفهمند که پاسخ و راه حل شما برای مشکل آنها چه چیزی خواهد بود. انتخاب یک شعار مناسب نه تنها یک تمرین خلاقانه است بلکه یک فرآیند محسوب میشود. شعار شما بایستی در ابتدا در مغز قدیمی تقاضا ایجاد نماید. شعار شما بایستی خیلی ساده، ملموس و قابل تشخیص بوده و، شما را از رقبایتان متمایز نماید. در نهایت بایستی بتوانید از طریق علمی افراد را نسبت به دست آوردشان متقاعد نمایید.
بصورت علمی فرآیند خرید را به نتیجه برسانید
هنگامی که نیازها را شناسایی نمودید و شعارهای خود را که پشتیبان کسب و کار شما هستند، را یکپارچه نمودید، حال نوبت آن است که با استفاده از تکنیکها بر قسمتی از مغز مشتری که فرایند تصمیم گیری را انجام میدهد نفوذ کنید. به منظور افزایش قدرت متقاعدسازی، شما نیازمند یک مدل تحقیقاتی مبتنی بر ترغیب هستید که باعث میشود فروش شما ببیشتر شود. این کار یک نقشه از مسیر فرآیند تصمیم گیری مشتری_تحت عنوان نقشه ذهنی- را در اختیار شما قرار خواهد داد، که شما به کمک آن یاد متوجه میشوید که چگونه باید داستان خود را ارایه دهید که باعث تحریک مغز قدیمی وی شود. با این کار، مشتریان شما، شما را خواهند شماخت، شما را در مواقع لزوم به یاد خواهند آورد و شما را دوست خواهند داشت و در نهایت انگیزهای در آنها ایجاد مینماید تا از شما خرید نمایند.
بازدیدکنندگان را به مشتریان خود تبدیل کنید
وب سایت و فعالیت های دیجیتال خود را بگونه ای پیاده سازی و مدیریت کنید که نقش یک فروشنده حرفه ای را برای شما ایفا کند
به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید
به گونه ای ارائه کنید که منجر به تعامل و تایید شود
کاربران و مشتریان را دعوت به مشارکت و تعامل بیشتر کنید
مشارکت و درگیری کاربران و مصرف کنندگان با برند شما این امکان را میدهد که بهترین بازگشت سرمایه را در برنامه بازاربای و تبلیغات خود داشته باشید


